آیا واقعاً به مشاوره طلاق نیاز دارم؟

blank**خیلی خوشحالم میکنی آخر مطلب نظرت رو بگی. مرسی 😉

اگر در حال حاضر به فکر جدایی هستید یا چنانچه شما و همسرتان مراحل جدایی را طی می‌کنید، ممکن است از خودتان بپرسید آیا باید به مرکز مشاور مراجعه کنید یا خیر. یا به‌طور اتفاقی، یکی از آشنایان به شما پیشنهاد دهد که از متخصص کمک بگیرید، اما از خودتان بپرسید آیا واقعاً این کار الزامی است؟

بااین‌همه، ممکن است احساس کنید که به‌خوبی از پس کارها برمی‌آیید و به‌هیچ‌وجه نیازی به مراجعه به مرکز مشاوره روانشناسی ندارید. اما مشاوره طلاق می‌تواند مهم‌تر ازآنچه شما فکر می‌کنید باشد.

مشاوره طلاق چیست؟

درست مانند هر نوع مشاوره دیگر، مشاوره طلاق به شما کمک می‌کند تا با تغییرات زندگی خود کنار بیایید. تفاوتی ندارد که شما با درخواست تصمیم به طلاق از طرف همسر خود  نگران هستید یا  این شما هستید که درخواست طلاق و جدایی از همسر خود کرده‌اید. مشاوره طلاق می‌تواند برای همه و در هر یک از مراحل طلاق اقدام مهمی باشد.

به این دلیل است که موضوعات مشاوره  فقط راجع به رابطه شما نیست. بلکه در مشاوره‌ شما می‌توانید در مورد آینده خود و اتفاقاتی که احتمالاً با آن‌ها برخورد می‌کنید بهترین تصمیم را بگیرید.

مشاوره زمانی که از تصمیم خود مطمئن نیستید

اگر با موضوع تصمیم به طلاق هنوز مطمئن نیستید، خواه  به این دلیل که مایل به جدایی نیستید و خواه به این دلیل که نمی‌دانید حالا که در شرف جدایی هستید  با خودتان چه‌کار کنید، مشاوره طلاق از اهمیت بالایی برخوردار است. مراجعه به مرکز مشاوره به شما کمک می‌کند درک بهتری از خود داشته باشید و این به شما کمک می‌کند با این حقیقت که رابطه و ازدواج شما به اتمام رسیده کنار بیایید. وقتی قصد طلاق دارید، پذیریش این‌همه تغییر در زندگی بسیار دشوار است، اما حضور در جلسات مشاوره می‌تواند به شما در این شرایط کمک فراوانی کند.

آیا واقعاً به مشاوره طلاق نیاز دارم؟

مشاوره طلاق وقتی‌که در تصمیم خود مطمئن هستید

اگر با تصمیم به طلاق خود مطمئن هستید چطور؟ شاید فقط شما ( نه همسر شما) هستید که خواهان قطع رابطه و طلاق هستید، شاید هم یا شما و همسرتان متقابلاً به این تصمیم رسیده‌اید. این بدان معنا نیست که شما نباید مشاوره بگیرید. از این گذشته، شما در معرض تغییرات بسیار بزرگی در زندگی خود هستید. حتی اگر شما از زندگی مشترک و ازدواج خود احساس خوشبختی و رضایت نمی‌کنید، در زندگی بعد از طلاق ممکن است با چالش‌های بیشتری روبرو شوید که باید خود را برای مقابله با آن‌ها آماده کنید.

به‌عنوان‌مثال، احساس تنهایی یا ترس بعد از طلاق تجربه تلخی است که احتمالاً در اوایل طلاق با آن روبرو خواهید شد. بر عهده گرفتن تمام مسئولیت‌های زندگی به‌تنهایی، مانند انجام کارهای منزل، پرداخت قبوض و مخارج زندگی، پرورش و تربیت فرزندان می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد.

بهره‌گیری از توصیه‌های یک مشاور با تجربه می‌تواند در درک بهتر آنچه پیش روی شماست و اثراتش بر زندگی آینده شما بسیار مهم باشد. حتی اگر فکر می‌کنید که از پس کارها به‌خوبی بر خواهید آمد، ممکن است بعداً در جلسات مشاوره طلاق به این موضوع پی ببرید که چیزهایی وجود داشت که پیش‌ازاین نمی‌دانستید.

گاهی اوقات فقط کمی زمان نیاز است تا درک کنید چگونه یک اتفاق بر زندگی شما اثر می‌گذارد. مقابله با شرایط مبهم زندگی به‌تنهایی ایده و انتخاب خوبی نیست. صحبت با یک مشاور خانواده به شما کمک خواهد کرد چگونه افکار و احساسات منفی مانند اضطراب، ترس، استرس و نگرانی را بیرون بریزید و به زندگی عادی قبل از طلاق برگردید.

آیا واقعاً به مشاوره طلاق نیاز دارم؟

جدایی برای شما چه مفهومی دارد

بعد از مشاوره طلاق وقتی طلاق می‌گیرید، برخی از جنبه‌های زندگی شما دچار تغییر خواهد شد. اول اینکه شاهد تغییر بزرگی در امور مالی خود می‌شوید. نه‌تنها پول کمتری وارد خانه می‌شود بلکه شما مسئول تمام قبوض و پرداختی‌ها خواهید بود. این می‌تواند برای هر فردی بسیار دشوار باشد، به‌خصوص اگر درآمد همسرتان خیلی بیشتر از شما بود یا اگر شما در دوران زندگی مشترک خانه‌دار بودید و درآمد مستقلی نداشتید. اگر تاکنون مسئول پرداخت قبوض و هزینه‌های زندگی نبوده‌اید، نحوه مدیریت مسائل مالی و پرداخت مخارج بسیار دشوار خواهد بود .

سبک زندگی شما نیز بعد از طلاق دستخوش تغییرات چشمگیری خواهد شد. ممکن است کار و فعالیت‌هایی که درگذشته به همراه همسر و شریک زندگی خود انجام می‌دادید، دیگر به‌تنهایی قادر به ادامه آن نباشید و این موضوع زندگی شمارا دچار تغییرات چشمگیری خواهد کرد. مقابله با احساس تنهایی بعد از طلاق می‌تواند برای شما بسیار سخت باشد؛ به‌خصوص وقتی مدت طولانی با همسر خود زندگی مشترک داشته‌اید.

نهایتاً، روابط شما با دوستان، خانواده و حتی فرزندان به‌طور چشمگیری بعد از طلاق تغییر خواهد کرد. ممکن است نتوانید مثل گذشته زمان زیادی را با دوستان خود وقت بگذرانید، به خاطر شرایط زندگی بعد از طلاق شما یا به این دلیل که آن‌ها با همسرتان صمیمی‌تر از شما بودند. ممکن است بعد از طلاق فرصت زندگی در کنار فرزندان خود را از دست بدهید یا در روابط خود با فرزندان با به خاطر موضوع طلاق و جدایی مدام بحث داشته باشید.

آیا واقعاً به مشاوره طلاق نیاز دارم؟

قطعاً هم‌زمان با طلاق و جدایی احساسات و عواطف شما هم‌تغییر می‌کنند. حتی اگر جدایی تصمیم شما بوده باشد، بازهم دست‌کم نگران امور مالی، خانه، فرزندان یا حتی شغل خود خواهید بود. ممکن است برای از دست دادن دوستان، خانواده و یا شریک زندگی خود که یکی از پیامدهای طلاق است، احساس ناراحتی کنید. احتمالاً به دلیل نقشی که در پایان دادن به این رابطه داشته‌اید ( به‌خصوص زمانی که فرزندانتان عصبانی و ناراحت هستند) و یا با تصور این موضوع که بعد از رفتن شما خانواده تان چه خواهند کرد، احساس گناه کنید. ممکن است نسبت به از دست دادن چیزهایی که زمانی متعلق به شما بودند دچار استرس شوید.

حتی قبل از اینکه رسماً از همسر جدا شوید و یا حتی پیش‌ازاینکه نسبت به جدایی اطمینان پیدا کنید، می‌بایست نسبت به مشاوره طلاق و درمان اقدام نمایید. مسلماً زمانی که خودتان یا همسرتان تصمیم به طلاق می‌گیرید، احساسات و افکاری از ذهن تان عبور می‌کند. کنار آمدن با این افکار و احساسات مهم‌ترین مرحله از طلاق است، چراکه به شما در دستیابی به موفقیت کمک می‌کند. بعد از جدایی می‌توانید زندگی سالم و شادی را مجدداً تجربه کنید، ولی این امر مستلزم صرف زمان و تلاش بیشتری است. کمک گرفتن از دیگران در تسریع این روند تأثیر زیادی دارد.

مشاوره کودک بعد از طلاق

چنانچه فرزندی دارید و در شرف طلاق گرفتن هستید، می‌بایست به عکس‌العمل او نسبت به این خبر جدید حتماً توجه داشته باشید. حتی اگر فرزندان به‌ظاهر با این قضیه مشکلی نداشته باشند، مشاوره کودک موضوعی بسیار مهم و ضروری است؛ هرچه زودتر، بهتر. همچنین باید مطمئن شوید که در طول مراحل طلاق فردی حضور دارد که فرزندان به‌راحتی می‌توانند در مورد افکار، احساسات و تجربیات خود با او صحبت کنند.

علاوه بر این، فرزندان طلاق بیشتر در معرض اضطراب، افسردگی، خودکشی و خودآزاری قرار دارند. در مدرسه و یا در برخورد با دوستانشان مشکلات بسیاری را تجربه خواهند کرد و یا ممکن است به‌طور کامل تغییر رفتار دهند.

اگر فرزند دارید، حتماً باید در طول دوران طلاق به مرکز مشاوره خانواده رجوع کنید. شما و فرزندان باید همراه هم در جلسات مرکز مشاوره طلاق شرکت کنید. به‌این‌ترتیب متوجه خواهید شد که چگونه در این موقعیت سخت به فرزند خود کمک کنید. با این کار قطعاً شروع بهتری خواهید داشت و این فرصت را به فرزند خود خواهید داد که با موفقیت با این مشکل روبه‌رو شود.

آیا واقعاً به مشاوره طلاق نیاز دارم؟

یافتن روش درمانی که به آن نیاز دارید

برای بعضی از افراد پیدا کردن یک مشاور خانواده خوب بسیار سخت و مشکل است. شاید درمانگرانی که در نزدیکی محل زندگی‌تان هستند، به دلایلی مناسب نباشند، یا شاید با آن‌ها راحت نباشید و یا حتی درمانی مناسب حال شما انجام ندهند. چنانچه این موضوع در مورد شما صدق می‌کند، بهترین گزینه پیدا کردن یک متخصص آنلاین است.

ارتباط با یک متخصص آنلاین روش بسیار خوبی برای شروع درمان است، چراکه می‌توانید به‌راحتی از درمانگری در هرکجای کشور مشاوره طلاق بگیرید. می‌توانید از هرکجا که هستید، وارد وب‌سایت شوید و تا زمانی که می‌توانید ارتباط اینترنتی برقرار کنید. می‌توانید به‌راحتی در منزل خود و یا هرجایی که دوست دارید، بنشینید و مشاوره ای را که دنبال آن هستید دریافت کنید. دیگر مجبور نیستید به درمان‌های سنتی و قدیمی ادامه دهید. با سایت ” بهتر کمک” می‌توانید از منزل خود بهترین مشاوره ای را که می‌خواهید دریافت نمایید.

یک متخصص سلامت روان می‌تواند در رفع هر مشکلی که با آن روبرو می‌شوید به شما کمک کند. زمانی که مشاوره طلاق را دریافت و روند درمان را آغاز کنید، احساس بهتری خواهید داشت و به زندگی شادتر و سالم‌تری که برای خود می‌خواهید نزدیک‌تر خواهید شد. دلیلی ندارد که در تنهایی رنج بکشید، زمانی که چیزی وجود دارد که می‌توانید در راستای بهتر شدن و کمک به خودتان آن را انجام دهید.

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

blankشاید از اینا هم خوشت بیاد 😉