خرید بلیط هواپیما تهران + راهنمای ویژه

blank**خیلی خوشحالم میکنی آخر مطلب نظرت رو بگی. مرسی 😉

خرید بلیط هواپیما تهران

هر کجای دنیا و ایران که باشد راه های مختلفی وجود دارد که بتوانید به تهران سفر کنید یکی از این راه ها خرید بلیط هواپیما تهران است. به جز خرید بلیط هواپیما تهران راه های دیگری برای سفر به تهران وجود دارد مانند سفر با اتوبوس و قطار و بسته به این که از کجا به تهران سفر می کنید  زمان و مسافت سفر متفاوت خواهد بود و این که از همه شهر های ایران قطار ندارد اما همه شهر های مهم و مرکز تمام استان ها می توانید بلیط هواپیما تهران بخرید و از هر کجای کشور باشید با یک بلیط هواپیما تهران راحت می توانید به تهران بیایید.

خرید بیلط هواپیما تهران

عنوان های  که در خرید بلیط هواپیما تهران مطرح شده

اگر بلیط هواپیما تهران بخرم در کدام فرودگاه فرود می ایم؟- فرودگاه های تهران و ویژگی های ان ها- بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران-  خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران- رزرو اینترنتی بلیط هواپیما تهران در تهران بلیط- قیمت بلیط هواپیما تهران- جاذبه های دیدنی شهر تهران

اگر بلیط هواپیما تهران بخرم در کدام فرودگاه تهران فرود خواهم آمد؟

شهر تهران که پایتخت کشور می باشد دارای دو فرودگاه می باشد یکی فرودگاه مهر آباد که نخستین فرودگاه کشور می باشد و دیگری فرودگاه امام خمینی. اگر شما از شهر های خود ایران به تهران پرواز کنید به فرودگاه مهر آباد خواهید رفت ولی اگر پرواز بین المللی باشد به فرودگاه امام خمینی خواهید رفت.

خرید بیلط هواپیما تهران

فرودگاه تهران برای پرواز های داخلی

فرودگاه مهر آباد

معروف ترین فرودگاه ایران است که در سال ۱۳۱۷ در غرب تهران ساخته شده و از فرودگاه های پر رفت آمد و فعال ایران است. در نزدیکی این فرودگاه یک روستا به اسم مهراباد وجود داشت که اسم این فرودگاه از همین روستا گرفته شد.این فرودگاه اولین فرودگاه تهران بوده و توانسته با جابه جایی ۱۳میلیون مسافر در سال رتبه یک کشور را به خود اختصاص داده باشه.

فرودگاه مهر آباد دارای ۶ترمینال می باشد. برای ورود و خروج پرواز های داخلی از ترمینال  شماره یک و دو استفاده می شود. ترمینال شماره ۴فقط مخصوص خروج از تهران  است .ترمینال شماره ۶فقط مخصوص ورود به تهران از هرکدام از شهر های داخلی می باشد.

ترمینال شمار ۳و۵ مخصوص ورود و خروج پرواز های حج تمتع و همینطور پرواز های ورودی حج عمره می باشد.

در این فرودگاه چند پارکینگ ساخته شده.در بخش های مختلف ان و نزدیک به هر ترمینال سرجمع، ۵پارکینگ برای ماشین ها و خوردرو های مسافربری در نظر گرفته شده است.مجموع این پارکینگ ها ظرفیتی به ۷۰۰۰جای پارک دارد.

امکانات فرودگاه مهراباد.

در هر کدام از ترمینال های فرودگاه مهراباد بانک های زیادی هستند که می توانند نیاز های بانکی شما رو برطرف کنند.

در مقابل ورودی هر یک از ترمینال ها مانند ترمینال ۱فرودگاه مهراباد تهران،ایستگاه تاکسی فرودگاه وجود دارد.

برای جابه جایی درون ترمینال مینی بوس ها هستند.همچنین بیرون ترمینال پایانه اتوبوس رانی شما را به دیگر مناطق تهران متصل می کند.

در پرواز های داخلی حداکثر تا ۲۰کیلوگرم را می توانید به طور رایگان داخل هواپیما بگذارید.ان کیف دستی که با خود به داخل هواپیما می برید باید حداکثر ۴کیلوگرم وزن داشته باشد.

خانم های باردار می توانند با ارئه گواهی پزشکی تا ۳۲هفتگی پرواز های کوتا مدت داشته باشند.در همه ای پرواز ها سیگار کشیدن ممنوع است.

اگر از بیماری خاصی رنج می برید باید قبل از این که بلیط بخرید از این نکات مطمئن شوید:

۱-از طرف پزشکتان مطمئن شوید که پرواز برایتان ضرری ندارد.

۲-شرکت هواپیمایی مربوطه فرم پزشکی شما رو تایید کند.

خرید بلیط هواپیما تهران

 

فرودگاه امام خمینی

اصلی ترین فرودگاه بین المللی کشور، فرودگاه امام خمینی است. فرودگاه امام خمینی که در جنوب غرب تهران واقع شده از امکانات بسیار مناسبی برای استقبال و بدرقه مسافران ایرانی و خارجی برخوردار است. ساخت فرودگاه امام کش قوس های زیادی داشت. اولین بار در سال ۱۳۴۶ بود که تصمیم به ساخت چنین فرودگاهی گرفتن و در نهایت در سال ۱۳۸۴به عنوان فرودگاه بین المللی امام خمینی به بهره برداری رسید.

فرودگاه امام خمینی در زمینی به مساحت ۱۴هکتار ساخته شده. وجود فضاهای بسیار بزرگ اطراف فرودگاه، باند فرودگاهی بسیار وسیع و پارکینگ های با ظرفیت بالا این مساحت قابل توجه رو تایید می کند. فاز یک فرودگاه امام خمینی توان جا به جای ۶میلیون پانصد هزار مسافر و ۱۲۰هزار تن بار در سال را دارد.

باند فرودگاه امام ۴۲۰۰متر طول دارد و عرض این باند ۴۵متر است. علاوه بر این دو تاکسیوی نیز برای این باند در نظر گرفته شده یکی از این دو تاکسیوی باند اضطراری است که طول ان معادل ۴۲۰۰متر است و عرض ان هم ۴۵متر است. دیگر تاکسیوی برای ارتباط و دسترسی به مکان های مانند آشیانه تعمیر هواپیما، محل آزمایش موتور هواپیما و پایانه بار انتخاب شده و طول این تاکسیوی ۹۷۰۰متر و عرض ان ۳۰متر است.

فرودگاه امام خمینی به منظور انجام پرواز های خارجی ساخته شده. از این رو تمام پرواز های خارجی در این فرودگاه انجام می شود و پرواز های داخلی از فرودگاه مهرآباد انجام می شود بنابراین هواپیما های داخلی که پرواز های خارجی دارند در این فرودگاه فعالیت می کنند این شرکت های هواپیمایی عبارت هستند از: ایران ایر، ماهان، کیش ایر، آسمان، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، معراج، آتا، تابان

فرودگاه امام خمینی علی رغم برخی مشکلات و کاستی ها از امکانات فراوانی برای میزبانی از مسافران پرواز های خارجی برخوردار است. برخی از این امکانات در بعضی از فرودگاه های کشور ارائه می شود اما برخی دیگری مختص فرودگاه امام است.

فرودگاه امام دارای پنج پارکینگ است. پارکینگ طبقاتی این فرودگاه ۱۵۰۰خودرو ظرفیت دارد. هزینه ورودی این پارکینگ ۵۰۰۰تومان می باشد و برای هر ساعت توقف در این فرودگاه ۲۰۰۰تومان از شما می گیرند.

پارکینگ رو باز شماره ۳و۴ ظرفیت نگهداری بیش از ۱۰۰۰۰خودرو را دار البته این پارکینگ ها کمی از فرودگاه فاصله دارند و شما بعد از پارک ماشین خود در این پارکینگ می توانید با استفاده از اتوبوس های شاتل خود را به ترمینال مسافران برسانید.

هزینه ورودی این دو پارکینگ ۳۵۰۰تومان می باشد و هر ساعت توقف در این پارکینگ ۱۵۰۰تومان از شما می گیرند و اگر یک شبانه روز ماشین شما در این پارکینگ باشد از شما ۲۰هزار تومان می گیرند.

پارکینگ شماره ۲ ظرفیت ان ۸۴۰خودرو می باشد. این پارکینگ برای خودرو های توقیفی می باشد البته در زمان های شلوغی فرودگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

پارکینگ شماره ۵این پارکینگ در نزدیکی ساختمان گمرک واقع شده و برای این بخش در نظر گرفته شده. این پارکینگ هم به مسافران و مراجعان فرودگاه اختصاص ندارد.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران

اغلب مناطق تهران به جز نواحی شمالی دارای آب و هوای گرم و خشک است و ثبات نسبی دارد از این رو آب و هوای این شهر چندان در تعیین خرید بهترین زمان خرید بلیط هواپیما تهران موثر نیست.

بهترین بلیط هواپیما تهران برای شما بسته به مبدا سفری که دارید و هدفی که از ورود به پایتخت دارید متفاوت است و اغلب توصیه می شود به علت حجم بالای ترافیک و کوتاه بودن ساعات اداری بلیط هواپیما تهران را برای ساعات ابتدای روز خریداری کنید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران

پیشت رفت روز افزون سامانه های ارائه دهند بلیط هواپیما، قطار و خدمات در سفر در سال های اخیر موجب شده که تا خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران در هر شرایط  زمانی و مکانی به کاربران فروشگاه های اینترنتی پیشنهاد شود. از مزیت های خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران که بیش از هر چیزی سبب آرامش و رضایت مسافران شده است می توان به سادگی، سرعت، صرفه جویی در زمان اشاره کرد.

معمولا اگر شما در قصد خرید بلیط هواپیما تهران را داشته باشید سایت های ارائه دهند از شما ایمیل نمی خواهند که کار را بسیار ساده می کند.

رزرو بلیط هواپیما تهران در تهران بلیط

برای تهیه بلیط هواپیما تهران بعد از ورود به سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما تهران بلیط به راحتی می توانید بلیط هواپیما مقصد خود را خریداری کنید.

قیمت بلیط هواپیما تهران

یکی از معیار های مهم در خرید آنلاین بلیط هواپیما تهران، شرکت های ارئه دهنده بلیط هواپیما می باشند که در ارائه برخی از خدمات با هم متفاوت هستند. این تفاوت ها اغلب در کلاس های پروازی گوناگون به چشم می خورد و منجر به تفاوت در قیمت بلیط هواپیما تهران می شوند. به همین علت به شما توصیه می کنیم در زمان رزرو بلیط هواپیما تهران به ایرلاین ارئه دهنده بلیط و کلاس پرواز توجه کنید.

خرید بلیط هواپیما تهران

شهر تهران

تهران کلان شهر دوس داشتنی ایران مراکز گردش گری زیادی برای تفریح وجود دارد. بسیاری برای گرش عصرانه خود یکی از پارک های جذاب و مفرح این شهر را انتخاب می کنند و برخی در جستجوی سکوت و آرامش به یکی از رستوران ها و کافه های تهران می روند و ساعتی را با دوست خود سپری می کنند.

روستای زرین دشت از جاذبه های گردشگری تهران

تقریبا در ۴۰کیلومتری جنوب فیروزکوه و ۱۲۰کیلومتری تهران یکی از خوش آب و هوای ترین مناطق اطراف تهران است. این روستا از لحاظ گردشگری بسیار جالب بود  و توریست های زیادی را به خود جذب کرده. از زیبایی های این روستا باید به رودخانه حبله رود با جاذبه های خاص این رودخانه اشاره کرد.

دربند

دربند مکانی عالی برای کوهنوردی، دوره همی و قرار های دوستانه، تماشای مناظر زیبا و همین طور خوردن خوراکی های خوشمزه ای که قدم به قدم فروخته میشود. این منطقه تفریحی با ارتفاع ۱۷۰۰متر از سطح دریا، اصلی ترین مسیر برای صعود به بلندی کوهستان البرز مرکزی است. در نظر سنجی های مختلفی که از بین مردم تهران انجام شد مردم تهران در اولین انتخاب خود برای پذیرای از مهمانان خود دربند را پیش نهاد می دادند.

باغ موزه های تهران

یکی از جاذبه های تهران که با رفتن به ان ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید باغ موزه های جذاب و دیدنی تهران است. این باغ موزه شما می توانید علاوه بر گردشگری در زمینه فرهنگی از طبیعت زیبای این باغ لذت ببرید. این باغ موزه ها در فصل پاییز حال و هوایی متفاوتی دارند چرا که بیش تر این باغ موزه ها دارای درختان کهنسال هستند و در این فصل زمین این باغ ها پر از برگ های پاییزی می شود.

کاخ موزه گلستان از جاذبه های گردشگری شهر تهران

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری تهران کاخ گلستان تهران است. شما در این کاخ هم میتوانید از فضای درونی کاخ لذت ببرید و هم از بخش های دیدنی که داخل موزه دارد لذت ببرید.

کاخ سعد آباد، مشهور ترین دیدنی تاریخی تهران

از دیگر مراکز گردشگری تهران که برای تهرانی ها بسیار آشناست. مجموعه تاریخی کاخ سعد آباد است که همانند کاخ موزه گلستان می توانید از درون کاخ به تماشای اشیای تاریخی به پردازید و هم در فضای بیرون ساعتی را بگذرانید و لذت ببرید.

همه روزه از ساعت ۹صبح تا ۱۹میزبان بازدید کننده گان است.

پارک آب و آتش

یکی از بهترین گزینه  ای گردشگری در تهران که برای همه ای قشر و سنین مناسب است پارک آب و آتش است، این پارک مسیر های متنوعی برای قدم زدن دارد و برای شما اوقات خوشی رو فراهم می آورد. چشم انداز زیبا و هوای مطبوع دارد که قطعا قرار های دوستانه شما در این پارک برای تان بیاد ماندی خواهد بود. همچنین وجود امکانات رفاهی در این پارک دیگر هیچ نگرانی نداشته باشید.

برج میلاد

یکی از معروف ترین جاذبه های تهران برج میلاد است. این برج با ارتفاع ۴۳۵متر بلند ترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نا متکی جهان است. این برج هزار متر زیر بنا دارد.

👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

blankشاید از اینا هم خوشت بیاد 😉